Goolse vs. Gooische vrouw! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeske Becker - WaarBenJij.nu Goolse vs. Gooische vrouw! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeske Becker - WaarBenJij.nu

Goolse vs. Gooische vrouw!

Door: Jeske

Blijf op de hoogte en volg Jeske

31 Januari 2013 | Indonesië, Batavia

Selamat malam!

Vandaag de 2e volledige dag in Jakarta. We hebben weer genoeg gezien en gedaan om weer een mooi verslag van te maken.
Gisteren zijn we naar een shopping mall geweest. Wauw, wat een gebouw was dat zeg! Een en al luxe, 4 verdiepingen hoog. Pondok Indah, zo heet deze mall, zat vol met winkels als Gucci e.d., maar ook hele leuke Indonesische winkels. Je merkt hierbij dat de wereldwijde winkels ook wereldwijde prijzen aanhouden, dus is het slim (en leuk!) voor de Indonesische winkels te kiezen.

Een paar dingen stonden op ons lijstje om te kopen, zoals shampoo, slippers en een usb-stick. Ook wilden we de ingrediënten voor wentelteefjes kopen, om deze aan te bieden aan de oom, tante en neefjes van Nadia. Deze gaan we morgenvroeg als ontbijt geven.

Met de lunch zijn we naar een sushibar gegaan. Lekker!! We zaten aan de lopende band om zo kleine gerechtjes eraf te halen om te proberen. Ik heb zelfs hele mini-inktvisjes op! Dat was vrij apart..
Na nog wat geshopt te hebben, zijn we weer met de taxi naar huis gegaan. Onderweg zijn we nog even gestopt om wat fruit (rambutan) te halen, ook dit was erg lekker!

Om 17:00 waren we terug en hebben we nog wat thee gedronken en zijn we een, wat late, siesta gaan houden. Die avond zouden we namelijk gaan ‘clubben’, dus moesten we natuurlijk topfit zijn!
Die avond was in een woord: Grandioos! We zijn door 2 neven, 2 nichten van Nadia en een vriend daarvan naar een club meegenomen, waar we helaas niet naar binnen mochten!! We hadden namelijk alledrie sneakers aan, wat niet toegestaan was. Het is maar goed ook dat we daar niet naar binnen zijn gegaan, want het was een vrij exclusieve club! Ook zou het waarschijnlijk veel te duur zijn voor de groep. Ze dachten dat wij zulke clubs gewend waren, dus hadden ze ons daar naar toe gebracht. We hebben verteld dat het bij ons echt niet zo is en we dachten dat ze ons begrepen en gingen we naar iets anders toe. Echter, dit was ook een erg exclusieve club, alleen kwamen we hier wel binnen! De drankjes hadden gewoon de Nederlandse prijs, dus dat was wel jammer. Het was ook wel even wennen, omdat het op het begin een soort loungegebeuren leek. Wanneer je een tafel wilde, moest je daar al 3.000.000 Rupiah (=231 euro) neerleggen. Dit hebben we natuurlijk niet gedaan. Staan en dansen was immers toch leuker! In de loop van de avond werd het steeds drukker en kwam iedereen losser, dus waren we niet de enigen die aan het dansen waren. We kregen ontzettend veel aandacht van de mensen om ons heen, die het geweldig vonden dat we uit Nederland kwamen. Ook kregen we van een paar meiden drank aangeboden, echt grappig! We merkten dat de mensen om ons heen niet zo tegen de drank konden als ons. Al die Indonesiërs en Chinezen stonden ineens te wankelen en stonden tegen iedereen aan te lullen. Rond half 4 begon het een beetje leeg te lopen, dus zijn we ook gegaan. Na een bezoekje aan de McDonalds (24-7 open!) zijn we lekker naar huis gegaan en rond 5.00 lagen we lekker in bed. Al met al hebben we het echt supergezellig gehad!

Vandaag werden we om 12.00 wakker, lekker uitgeslapen dus (handig, airco!)! Vandaag zouden we het rustig aan doen en een salon bezoeken. We hebben onze taxi gebeld en stonden om half 3 in de salon, op aanraden van tante Nana. De werknemers waren blij verrast ons te zien en stonden gelijk voor ons klaar. We kozen alle drie voor een haarmasker (met massage), pedicure en manicure. In een mum van tijd waren 6 mensen bezig om voor ons te zorgen. Heerlijk! 3 uur later waren ze klaar en konden we een totaalbedrag van €24,- neerleggen! Niet normaal.
Ondertussen zijn we zelfs ‘stiekem’ gefilmd en stonden kinderen van buitenaf te kijken hoe wij verwend werden.

Na de salon moesten we weer naar de taxi om terug te gaan naar huis. Dit was in het begin vrij lastig, omdat we eerst moesten oversteken!! Oversteken op zich is niet zo moeilijk, alleen daar wel! Gelukkig hadden we het zo door, door gewoon te lopen en een hand op te steken. Ideaal!
Het is nu bijna 20.00 en we gaan zo naar een restaurant voor een familiediner die Nadia heeft georganiseerd. Ik ben dus benieuwd!

Tot snel!

Liefs, Jeske

• 31 Januari 2013 - 16:52

Erna:

Hoi Jes!

Wat je allemaal niet in 2 dagen kunt doen en...
    Waar blijven de foto's !!!!

groetjes
    Erna

• 31 Januari 2013 - 18:32

Carla:

Wat een verwennerij, zeg! Heerlijk!
    Je hebt al snel veel verschillende dingen meegemaakt. Geweldig, toch!
    Dikke kus! Mama

• 31 Januari 2013 - 20:46

Astrid:

Inderdaad Erna, ik ben ook reuzebenieuwd naar de foto's!

• 01 Februari 2013 - 00:11

Ivo:

Dat klinkt goed inderdaad! Dat stiekeme filmen is alleen wel mislukt als je het doorhad... Heb jij niet stiekem ook al foto's gemaakt??

Had je trouwens mijn mail met link naar foto's op Schiphol wel gekregen?

• 01 Februari 2013 - 12:38

Astrid:

Mooie foto's, hoor! Heet dat meisje echt Sushi?

• 01 Februari 2013 - 22:50

Sandy:

Toppie snuitje!!

Mooie eerste dagen zeg ik!

Wij gaan morgen ons best doen een geslaagd carnavalsconcert neer te zetten en daarna
    dan toch maar bier drinken zonder jou....... ;-)

XX San

• 04 Februari 2013 - 09:46

Jeske:

Hallo allemaal!

Eerste foto's staan er nu op!
    Zometeen zet ik er weer een nieuw reisverslag op, dus dan komen er weer veel foto's bij.

@ief: Ze hebben 'stiekem' gefilmd in de salon, weet niet of dat gelukt is. Ze keken wel heel blij ;)
    @Astrid: Nee, dat meisje heet niet Sushi, ze houdt er wel heel erg veel van ;)!!
    @Snuitje: Hoe was carnavalsconcert?? Geslaagd? Ik zag niet veel voorbij komen op Facebook die avond. Misschien maar beter ook, haha!

• 04 Januari 2014 - 00:16

Sur Ssv: